Kunstenaars

Kunstenaars

Schilderen, vormen, lijnen en kleur, dat is mijn passie. Op een plat vlak, spanning ruimte en licht, werkelijkheid, droom en illusie te realiseren. Een droom van vrijheid, zonder verbonden te zijn aan stijlen of methoden. Kortom het avontuur van de creatie, de mens.

Opleiding Rijksacademie voor Beeldende Kunst in Amsterdam. Zoals de meeste schilders heb ik geëxperimenteerd met diverse stijlen en methoden. Het gaat niet om de stijlvorm zelf, maar om de sfeer, licht en ruimte te bereiken, die ik met een schilderij voor ogen heb. Hierdoor ontstaat een avontuur, waarbij alle menselijke emoties een rol spelen en er uiteindelijk  weer een Prunier ontstaat.

 

 

 

 

www.prunier.nl

Frans exposeert op locatie 11, Camping de Grevelingen.

Geb. 1953, Helmond. Opleiding Academie voor Beeldende Vorming, Tilburg, academie van Beeldende Kunsten (afd. beeldhouwen), Rotterdam.

Naast ruimtelijk werk, beelden (vnl. van hout), maak ik reliëfs en grafiek.

Exposities in diverse galeries (in Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen, Galerie Sousterre, Pulchri, den Haag (de Grafiekbiënnale), kunstroutes (Route du Nord, Rotterdam, Kunstschouw, Schouwen, Witte de Wit), Nederlands-Duitse Grafiekbeurs in Borken (Duitsland), enz..

Wij, mijn vrouw en ik, hebben ongeveer 40 jaar in Rotterdam gewoond en sinds 3 maanden wonen we hier ‘op Stad’……..

We hebben een behoorlijk groot perceel, waarop een gebouw staat, waar we de ateliers hebben.

Een grote tuin, waar nu ook wat beelden van mij staan.

www.franssteginga.nl

Frans exposeert op locatie 17, atelier-galerie Yvette Jansen.

 

Emaille is niet de simpelste manier om zichtbaar te maken wat je bezighoudt. De fascinatie voor het materiaal  is dan ook heel belangrijk.  

Mijn werk is doorgaans “aards” ,  dus water, wind,  landschap en seizoenen zijn mijn inspiratiebronnen.  Dit geef ik vorm in zowel  het platte vlak als in reliëf en soms met gebruik van geëmailleerd glas.

Over het algemeen gebruik ik transparante gekleurde emaillepoeders. Door deze over elkaar heen te smelten is de kleurvariatie eindeloos en speelt de ondergrond van koper een belangrijke rol.

Ik gebruik een emailleeroven met een binnenruimte van 30x30 cm, waarin mijn werk in stukken wordt geëmailleerd. Daarna bouw ik van deze losse delen het werk dat ik voor ogen had.

Vanaf 1980 exposeer ik mijn werk in musea en galeries en nam deel aan vele groepstentoonstellingen in binnen-  en  buitenland.lling “50 jaar emailleren” 2016.

www.gredubbeldam.com

Gré exposeert op locatie 1, 't Centrum Ooltgensplaat.

Friedie Kloen werkt met materialen uit de natuur. Hout is haar favoriet. De vormen van een stam of tak hout inspireren haar tot het maken van figuren die vaak een beweging laten zien, zoals dansen en lopen. Het beeldhouwen is voor haar een wisselwerking met het hout; zij blijft  hakken, vijlen en schuren tot voor haar oog een harmonisch beeld ontstaat. Zij houdt van de lichamelijke arbeid van het beeldhouwen en van de vonken en houtsnippers die er vanaf vliegen.  De laatste tijd probeert zij nog meer uit te gaan van de vormen die het hout haar geeft, zonder een figuratief beeld na te streven. Dit spannende proces leidt tot nieuw abstract werk.

www.friediekloen.nl

Friedie exposeert op locatie 22, Theetuin de Bongerd.

 

 

Als Fotograaf ben ik vaak op zoek naar structuren en abstracte vormen. Tijdens mijn opleiding aan de Fotovakschool werd mij steeds duidelijker dat de abstracte fotografie mij het meeste aantrekt. Veel  inspiratie haal ik uit de natuur. 

Een foto hoeft niet altijd de realiteit te weerspiegelen. Ik maak graag gebruik van een mix van fantasie en werkelijkheid. Ook het spelen met scherpte en onscherpte maakt het spannender en geeft de kijker ruimte voor eigen interpretatie.

Nog een  belangrijk onderdeel van mijn fotografie is beweging. Beweging kan onrust veroorzaken, maar ook een sfeer brengen, die juist rust geeft. Vaak levert dit schilderachtige beelden op. Uiteraard mag het juiste licht niet ontbreken in een sfeervolle foto.

 

 www.guusruimers.nl

Guus exposeert op locatie 10, Galerie Mandala-Ei.